Editura Viata si Sanatate pe Issuu
Editura Viata si Sanatate pe Youtube
Editura Viata si Sanatate pe Facebook
Editura Viata si Sanatate pe Twitter
 

IOAB

06-05-2018

L M M J V S D
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10

Ioab … a trimis să aducă din Tecoa o femeie iscusită şi i-a zis: „Fă-te că plângi şi îmbracă-te în haine de jale; nu te unge cu untdelemn şi fii ca o femeie care de multă vreme plânge după un mort. Să te duci astfel la împărat şi să-i vorbeşti aşa şi aşa.” 2 Samuel 14:1-3

 

Actriţa din Tecoa primise un rol ingrat: să-l determine pe însuși împăratul David să-i confere iertare unuia dintre nevolnicii lui fii, aflat în exil – chipeșul Absalom – vinovat de crimă contra lui Amnon, fratele lui. Și, culmea, aceasta reușește, încărcându-se, ca orice actor bun, de admiraţie din partea celor ce elogiază valoarea ticluirilor bine plasate sub veșmântul găunos al ideii de diplomaţie.

Capitolul 14 din 2 Samuel găzduiește întreaga peliculă. Femeie văduvă, ea solicită pasămite graţiere pentru unul dintre cei doi fii ai ei care – vai! – și-ar fi ucis propriul frate! După faptă, ucigașul era pasibil de pedeapsa cu moartea, dar, datorită împrejurărilor, David îi acordă graţiere. Altfel, femeia ar fi putut pierde și singurul sprijin la bătrâneţe. Determinându-l pe David să dea un verdict în acest caz, ea aplică apoi întreaga chestiune la Absalom. Dacă David urmase calea graţierii în cazul fiului ei, ce motiv avea să nu procedeze la fel și în cazul lui Absalom, care era și el vinovat de omor? Oare Dumnezeu nu a arătat de atâtea ori că este binevoitor, iubitor și iertător? Iar când cineva păcătuiește și după aceea se pocăiește cu adevărat, nu este Domnul gata să-l ierte de păcat și să-l repună din nou în graţia divină?

Înduioșător! Dar să nu uităm… culisele! Regizorul este adevărata eminenţă cenușie din spatele filmului! Ioab, căci despre el este vorba, pune în gura femeii cuvinte care sugerează fără echivoc faptul ca puternicul general cunoștea de-o manieră amănunţită concepte fine, precum dragostea sau iertarea lui Dumnezeu pentru omul păcătos. Întregul scenariu este de fapt dovada unei teologii cu adevărat superioare, o cunoaștere remarcabilă a planului de mântuire!

Câteva episoade ne-ar mai putea reţine înainte de a-i acorda lui Ioab Oscarul teologic: în scopul autopromovării, Ioab îi ucide pe Abner (2 Samuel 3:27), pe Urie (2 Samuel 11:16) și pe Amasa (2 Samuel 20:9-10). Ceea ce nu era de așteptat de la omul care avea în proprietatea intelectuală noţiuni teologice atât de limpezi, nu?

Poate că folosirea religiei în scopul promovării de sine dovedește că posesorilor de idei teologice superioare le trebuie ceva mai mult decât cunoașterea intelectuală a religiei, fără de care premiul chemării cerești se poate lăsa așteptat. Oare ce?!

Adrian Zaharia, pastor, Conferința Muntenia


Editura Viata si Sanatate SRL
CUI: RO6710635
RC: J23/3442/2012

Pentru comenzi si informatii, nu ezitati sa ne contactati la:
021 323 00 20
0740 10 10 34

Strada Cernica nr. 101, Pantelimon